Koupání

V horkých letních dnech určitě zatoužíte svlažit své tělo v čisté a chladivé vodě, nebo si jenom tak zaplavat nebo zařádit s dětmi ve vodě. Kromě našeho rybníčku u hájovny, který díky své hloubce má teplejší vodu, jsou zde v lesích ještě další dvě horská jezírka s průzračnou (avšak studenější) vodou, vhodná ke koupání.

Náš rybníček je ideální místo ke koupání s dětmi. Je mělký, má teplou vodu, a je vhodný k výuce plavání. Na rybníčku máme 3 lodě, které jsou určeny dětem.

Světlohorská nádrž (Mingezín) bývala zásobárnou vody pro plavení dříví z lesů v oblasti Světlé hory. Nachází se asi 1,5 km od hájovny v klidných lesích, stranou od hlavních turistických cest. Voda je zde díky své čistotě poněkud studenější, zato je zde ale krásné travnaté místo na hrázi, kde se dá opalovat a kde je dobrý vstup do vody. Budete-li pozorní, můžete zahlédnout i raky, kteří zde žijí pod kameny na hrázi.

Ke Světlohorské nádrži se dostanete pouze pěšky nebo na kole. Vyjdete na silnici směr Borová Lada (nebo půjdete kolem našeho rybníčku a přeskočíte potok), a za mostkem přes potok se dáte vlevo na lesní cestu. Asi po jednom kilometru, po zdolání kratšího stoupání uvidíte po pravé straně malou bílou vodárnu. Asi 50 m před ní odbočuje vlevo upravená pěšina se zábradlím. Ta vás zavede až k nádrži, která je od silničky oddělena hustým porostem.

Brložské jezírko je rovněž nádrž, kdysi sloužící pro plavení dřeva. Je vzdálena asi 3 km od hájovny. Má rovněž čistou vodu, a díky příměsi slídy přinesené potokem z rašeliništních luk se za slunečného počasí lépe prohřeje, takže voda je teplejší, než na Světlohorské nádrži. Je zde hráz s mostkem, na kterém lze sedět, nebo ze kterého lze i opatrně skočit do vody, samozřejmě po důkladném prozkoumání hloubky a dna. V jižní části je betonová hráz s malou písečnou plážičkou, kde je dobrý přístup do vody.

Jezírko se nachází na modré turistické značce a je pohodlně dosažitelné na kole nebo pěšky. Nejlépe k němu dojdete tak, že půjdete od hájovny po žluté značce až k chalupám na rozcestí "Velký dům". Odtud půjdete stále po žluté, která však po několika desítkách metrů uhybá doleva nahoru do lesa, ale vy půjdete ve směru dřevěné šipky po lesní silničce okolo krmelce až k dalšímu rozcestí, kde se napojíte na modrou značku. Asi 50m od tohoto rozcestí je jezírko. Na kole můžete z rozcestí Velký dům jet po okraji louky (bývalé zelené značce) až na Michlovu Huť. Z Michlovy Huti vystoupáte po modré do sedla "v srnčím", odkud je nádherný 2 km sjezd po lesní asfaltce, který můžete ukončit u jezírka. Zpět se můžete vrátit cestou, která je popsána předtím.

zpět koupání loďstvo houbaření pěší tur. cyklo tur.