Doprava vlakem

Naše hájovna leží pouhých 300 m od nádraží Lipka na trati 198 Strakonice - Volary. Přestože se jedná o malou staničku na "lokálce", má slušné spojení s celou republikou, dokonce je zde i přímé rychlíkové spojení v pátek ve směru Praha - Zdice - Strakonice - Volary. V sezóně ze zdejšího nádraží odjíždí až 20 vlaků denně.

Z naší hájovny můžete rovněž podniknout mnoho výletů vlakem do jihovýchodní části Šumavy a do oblasti Lipna - je to levné a spolehlivé, zdejší tratě nejsou zatíženy zpožděními, které v současné době postihuje některé hlavní tratě v souvislosti s modernizací železničních koridorů. Do vlaku si můžete vzít také kolo, v letním období jsou do souprav řazeny speciální vozy pro jejich přepravu. V zimě si zase bez problémů můžete vzít do vlaku lyže.

Vlak se hodí nejlépe pro návštěvu míst jako je Kubova Huť, Boubín, Zátoň, Lenora, Soumarský Most, Volary, Stožec, Nové Údolí, Třístoličník a Plechý, Medvědí stezka, Nová Pec, Plešné jezero, Jelení Vrchy, Schwarzenberský plavební kanál, a západní část Lipna ... až po Český Krumlov.

Z Kubovy Hutě do Nového Údolí, a z Nového Údolí do Černé v Pošumaví jezdí v létě o víkendu historická souprava tažená parní lokomotivou řady 310, v rámci akce Šumavské léto s párou.

O Silvestru se zde pořádají tradiční silvestrovské jízdy s netradičními vlakovými soupravami (InterLokál, vězeňský vlak, pohádkový vlak atd...) a s novoročním výstupem na Boubín.

Můžete se také svézt na opačnou stranu (směr Strakonice) do proslulé stanice Hoštice u Volyně, a dostat se do míst, kde se natáčel známý film Slunce, seno, ... Nebojte se, v zastávce se zastavuje!

Vlakové spojení si můžete najít v elektronickém jízdním řádu Českých Drah. Protože je ale ve vyhledávání stanic chyba (zadáte-li "Lipka", najde se vám spojení do stanice "Lipka Krajenska" v Polsku), musíte vedle políčka, kam napíšete "Lipka", vybrat ještě ze sousední nabídky "Seznam" volbu "stanice (vlak)" a po odeslání dotazu ještě Lipku vybrat ze seznamu (program se musí ujistit, že skutečně nejedete do Polska).

Přijedete - li vlakem, jděte od nádraží až na silnici, zabočte vlevo a pokračujte až za areál pily. Tam zahněte vlevo, přejděte koleje, a pokračujte po silničce směrem vpravo. Hlavní silnici, která kříží tuto cestu přejděte rovně, a po 100 m dojdete k hájovně.

Nebo můžete jít z nádraží asi 100 m pěšky po kolejích směr Strakonice - Vimperk, před poslední výhybkou přejdete vlevo hlavní kolej až na silničku (je tam pěšina). Po silničce se dáte vpravo, po dalších 100 m přejdete hlavní silnici a po dalších 100 m jste u hájovny. Prohlédněte si "Virtuální cestu z nádraží" - klikněte na odkaz pod textem: